fredag 8. februar 2013

Fredag

En hel dag uten planer. Litt skremmende!

Må derfor starte med litt oppsummering og planlegging for å sortere hodet.
- frokosten er spist. Brødskive med ost, skinke og agurk, biola og kaffe.
- blekansiktet har fått foundation og vippene mascara.
- klær på snora brettet og lagt på plass
- støv tørket av glassbord og tv (sola skinner!)
- vært ute og satt en stol i solveggen (men klokke og temp sier "ikke riktig ennå")
- radioen surrer og temaet er hvordan det er å ha passert tredve... å pytt!
- rødt stoff ligger og venter på rød tråd
- MEN...

Været er så usigelig vakkert og alt jeg lengter etter er en lang, fin tur! Det skal prioriteres først. Venter som sagt litt på at temperaturen skal bli litt snillere ettersom formiddagen blir litt mer midt på dagen. Tror det er lurt for å lure smertemarta.

Været er faktisk så vakkert at det er til å grine av. Eller kanskje er det det at det er et par bekymringer som ligger på lur. Som får meg litt melankolsk og "gjerraslaus"..? Hm. Neida. Det er bare synsinntrykk som påvirker meg. Bestemmer jeg.

Gulvstøvet fra de siste to uker ble samlet sammen i går. Og ja, tenk - det VAR skittent. Jeg leser for tiden at det er bedre å la det være støvete, rotete og "småskittent" rundt omkring. Det tror jeg ikke noe på. Nehei. Det handler ikke om prioriteringer av bedre sysler. Det handler nok heller om latskap. Der kasta jeg den brannfakkelen...

I dag er det moderene å si at man prioriterer det som gir livet mening. Og hva er så det da? Enda mer sofa og tv??? Jeg lar aldri noen ta fra meg troen på at det fint lar seg kombinere. Både trening, vin, god mat, reiser, samvær OG rengjøring.

Jaja, jeg skal i allefall ut på tur nå. Så skal jeg spise en god og sein lunsj. Så skal jeg sy noe fint. SÅ skal jeg kose meg med mann og sønn og vin og tv og det som måtte komme på en fredag kveld.
I et rent og ryddig hus. Moahahaha...!!!!

Der fikk jeg rydda i topplokk og kasta ut en frustrasjon eller to... Den indre stemningen tok et hopp fra melankoli til fandenivolskhet! Innser også at dagen hadde mer innhold en først fryktet ;)

Ikke for at jeg tror den vinner, men akkurat nå svinger det slik innvendig ;)
http://www.youtube.com/watch?v=amn_W_3FBg8




4 kommentarer:

  1. Jeg liker dine vrikkede tanker:-)
    God fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Har kikket litt inne hos deg også - mitt fagfelt er det samme som ditt;)
      God fredag kveld!

      Slett
  2. Kostelig :)
    Klem fra mormor

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Artig at du bruker ordet "kostelig" - typisk uttrykk fra min mor ;)
      Fin lørdag!

      Slett