søndag 3. mars 2013

Over for denne gang

Tidligere har jeg blogget om at jeg syns det kan bli litt mye ski på TV. Jeg er stolt av stjernene våre, men jeg liker at de får tøff konkurranse. Det blir kjedelig ellers.

Og så var det den spenninga da. Jeg tåler den ikke så godt. Derfor må jeg gjøre andre ting mens det står på som verst. Og jeg er litt overtroisk og tror skiskytterne våre bommer hvis jeg ser på...

Jaja, vi har alle vårt. Men jeg ER stolt altså. Av Tora, av Tarjej, Emil, Petter, Tord Asle, Eldar, Marit og resten av skijentene, Aksel, Anders og Anders, Tom og Anette.... Og da har jeg helt sikkert utelatt noen. Men jeg er dårlig på navnhusk, så ha meg unnskylt!

Men altså, jeg syns det blir fint med dager uten TV-avhengighet. For jeg er visst litt hekta jeg også. Selv om jeg går tur under femmila. (Jeg gikk under de første tre milene.) Selv om jeg lager middag mens noen skyter. Men ikke under siste skyting. Andreomgangen i hoppkonkurransen prøver jeg også å se på, særlig de siste hopperne...

Så, hva skjer nå da? Tja, det lakker mot vår. Men foreløpig er det bare snømåking utenfor her. Og løkblomstene blir få i år, for jeg glemte hele greia i høst. Dette med løkplanting, ja. Men når vårsola titter fram er jeg førstemann i solkroken! Med pledd, bok, kaffe og solbriller.

Jeg elsker denne årstiden! Ja altså, godværsdagene. Det smelter og renner, sildrer og klukker. Været er skiftende, men sola varmer når den er framme. Det er håpets årstid. Og den kommer igjen og igjen, år etter år. Det er så godt med denne vissheten. Våren svikter aldri!

Jeg har vært veldig ordløs i det siste. Strever litt med å få ned på "papiret" alt jeg går og tenker på. for det er en del. Paver f.eks. Uff. Italia og politikk. Uff. Samlivsbrudd blant kendiser. Uff.
Ja, sånne ting.

Jeg kan si bittelitt da. Om paver og Vatikanstaten og sånt. Jeg har vært der. Inne i den flotte kirka og på den gedigne plassen. Det var fint det. Vakkert og overveldende. Men resten har jeg visst lite til overs for, kjenner jeg... Pavens røde sko viser symbolikk, sies det. Og de har fine kostymer der borte. Men hvem er det de pynter seg for?

Om Italia og politikk kan jeg bare si én ting: Noen må fortelle Berlusconi at han ser ut som en plastdukkemann.

Om samlivbrudd blant kjendiser vil jeg si at jeg FORSTÅR det er en nyhet som får oss til å si "nææh?" og "uff så synd!" og andre sånne typiske utbrudd. Men ellers vil jeg helst slippe å bli så veldig lei meg på deres vegne. Jeg har nok med min hverdag. Jeg tror også dem det gjelder har det litt tøft for tiden og da kan de vel få være litt i fred..!? Jeg har faktisk eksamen i PR, men jeg har da ikke mista sunn fornuft og alt etisk gangsyn for det!

Ja, jeg tror det var alt jeg fikk ned på "papiret" for denne gang. For nå er det over. Med VM, med Tone og Aksel, med dagen og med fantasien. For denne gang.

Elvis (min aller første forelskelse) synger "In the ghetto" og det kan være en liten påminnelse om at noen stever mer enn andre her i denne verden...

http://www.youtube.com/watch?v=2Ox1Tore9nw




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar