mandag 7. oktober 2013

Høstferie

Joda, det går an å ha høstferie selv om jeg ikke har noen jobb! Det er viktig å gjøre forskjell på "helg og ørk", som det heter på mitt morsmål. Jeg er nøye på hva som er hverdag og helg, ferie og "arbeidsdager".

Som sagt. Vi fant ut at vi skulle ta en liten svipptur utafor landet noen dager.
Og dette ble reisemålet:


Roma

Vi var der for 11 år siden og mista pusten opptil flere ganger daglig. Av undring, av skjønnhet, av de gamle bygninger, av maten, av alt... 
Vi var enige om at HIT ville vi tilbake. 

Vi skal rusle i de gamle gatene. I ruiner. I parker. I kirker. Se, lytte, lukte... 
Spise god mat, drikke god vin og nydelig espresso. Nyte byen og kjærligheten.
Det blir så fint:)

Det kribler i magen av forventning..! 

På tur hjem henter vi sønnen som har vært borte i snart to måneder. Vi tar ham med oss hjem, medisinfri og i bedre form enn på evigheter! Det føles ubeskrivelig godt.

Dette blir ei fin uke!



6 kommentarer:

  1. Dette blir en fin uke :)
    Gleder meg på dine vegne.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Da er vi straks reiseklar;)

      Slett
  2. Så herlig :) God tur - det blir garantert en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble det:) Innlegg fra turen kommer...

      Slett
  3. Roma - fantastisk by! Enjoy! Ser via Ig dere had fine danger. Herlig! Gleder meg til du blogger om det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, fantastisk og underlig på mange vis, faktisk;)
      Blogginnlegg kommer;)

      Slett