mandag 31. desember 2012

Du skal få en dag i mårå...

Heldigvis kommer det flere dager og nye håp. Ingen kjenner dagen før solen går ned, heter det. Det skal være sikkert!

Jeg blir ikke regnet som noen stor optimist av mange. Men det er egentlig det jeg er. Hver morgen våkner jeg med to tanker samtidig. "Hvorfor skal livet være så krevende?" og "i dag må bli en fin dag!" Det sies at man selv bestemmer hvordan dagene skal være. Jeg bestemmer meg hver eneste dag for at jeg må ha troen og smile på tross av all angsten. Jeg gjør mitt beste for å tenke det riktige.

Men så skjer livet. Og hendelsene er en krevende utfordrer til det tankesettet jeg bruker så mye energi på å praktisere.

Men jeg gir ikke opp. Iallefall ikke i dag. For i morgen kommer et nytt år. Et nytt år med blanke ark og fargestifter til. Jeg bruker helst de gode fargene. Farger ikke så hardt, men forsiktig og dust. Ellers er jeg redd fallhøyden ned til gråtonene skal bli for stor.

I dag er dagen lys grønn. Litt gråskjær i kanten, men likevel håpets farge.

Godt nytt år!
http://www.youtube.com/watch?v=mObouU6xacs



2 kommentarer:

  1. God og vakker dag til deg.
    Fargene skal frem, :)
    Klem :)
    Mormor

    SvarSlett
  2. Takk for klemmen mormor! Så den nå;) Ser ikke alltid kommentaerne før litt sent... Må følge bedre med, tror jeg!
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett