søndag 4. november 2012

Hometown

Å være hjemme, gjøre hverdagsting, spise hverdagsmat, gå tur på samme stien, kjenne hvordan man eier seg selv og det kjente. Trygghet. Hverdagen er undervurdert.

Det er søndag i dag og sånn sett ingen hverdag, men det er en helt vanlig søndag, - lik de fleste andre søndager og da blir det på et vis hverdagsfølelse. Jeg kjenner jeg liker det veldig godt!

Jeg har hatt "ferie" i 14 dager. Det vil si, jeg har vært 14 dager i varmen for at muskler og ledd skal få en bedre periode. Ja, stivheten løser seg opp og smertene avtar. Slik det bør. Jeg slapper av og bekymringer blir noe fjernere. Men det er så kjedelig et liv! Naturen her hjemme er mye vakrere. Det er mer stas å spise ute av og til enn hver dag. Solen er fin, men varm. Å sole seg er slitsomt for solsengene er pyton å ligge i...

Men kjære vene, det er jo litt fint også. Noe av det. Fint å kjenne på følelsen av å gi noe til de jeg reiser med og gi dem der hjemme litt fri fra meg. Det er jo både sunt og lurt. Så er det fint å gå tur og å se på solnedgang og bølger i havet.

Men det er best å være hjemme.

http://www.youtube.com/watch?v=m6lWkiQ9fF8


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar