tirsdag 21. mai 2013

Biltur

I dag skal jeg på biltur. Jeg skal kjøre 45 mil helt alene. Da er det godt å ha automatgir!
Og ingen å prate med. Ro. Stillhet. Det gjør min tidligere evne til multitasking som et fjernt minne.

Min bedre halvdel mener det er best å kjøre alene, minst mulig forstyrrelser som prating og radio eller musikk... Jeg er litt uening. Det blir nok mye radio. I mangel av passasjer. Og mye synging og snakking med meg selv. I mangel av girstang...

Jeg må bare innrømme det. Det er uvant å kjøre så langt alene. Såpass uvant at min mor har tilbudt seg å bli med meg. Ikke det at hun kan overta rattet for meg (joda, hun HAR sertifikat. Et meget pent brukt), men hun har prolaps og 45 mil tur-retur på et par dager er vel ikke anbefalt. På norske veier.

Så jeg takket pent nei til selskap. Jeg skal greie dette. Tre lengre pauser har jeg bestemt meg for. For å rusle litt, bøye og tøye. Klarne hode og tanker. Spise, drikke. Være flink og fornuftig. Som vanlig.

Utpå ettermiddagen skal jeg gi sønnen en lang og god mammaklem. Vi skal prate mye og lenge. Vi skal tilbringe et par dager sammen. Gjør bare koselige ting. Være sammen.

Jeg gleder meg. Og bilturen blir fin :) Jeg kan drikke vann samtidig som jeg kjører. For jeg trenger ikke å gire ;)


Minner fra en fantastisk nasjonaldagfeiring og pinsehelg!


Kun én av alle de hundreder av løker jeg har plantet gjennom årene tittet fram i år. 
Uendelig vakker, men akk så ensom...





10 kommentarer:

  1. Lange turer alene i bilen er deilig. Selv bor jeg i Bergen, men slekta mi er samlet rundt Oslo, så det har blitt mange turer over fjellet for meg. 50 mil en vei. Og jeg koser meg hele veien. Radio og nistepakke, og minst mulig stopp. Det skal være effektivt. Pausene får en ta de gangene det er flere i bilen.:)

    Ha en fin tur.)

    Bjørn

    SvarSlett
    Svar
    1. Turen ned gikk greit, men hjemturen ble veldig lang! Fra Gran, via Elverum, Trysil, Røros, Tydal, Stjørdal, så Trondheim... Det ble fryktelig mange timer for de skrale hoftene mine ;) Sånn ble det i disse flomtider. Andre har det verre likevel nå!

      Slett
  2. Håper bilturen har gått fint, Ann Judith.

    Tenker sønnen også setter pris på mammabesøk. Kos dere! Elisabethklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gikk fint, selv om alle omkjøringene på vei hjem ble veldig dryge ;) Det var koselig være sørafor en tur, ja. Godt med klem og prat :)
      Klem!

      Slett
  3. Håper det ikke blir for ille med hofter og desslike.
    Godt med mammaklem for sønn og godt for mor å klemme en ønn.
    Men det var da litt av et tidspunkt du skulle ut å kjøre på.
    Godt du kom frem og tilbake uten uhell.
    Klemmer på i kvelden :)
    Mormor

    SvarSlett
    Svar
    1. Vanntreningen fikk løsna på stive hofter dagen derpå:) Men burde jo skjønt at det ville bli flom da, ikke sant?
      Søndagskveldklem!

      Slett
  4. Jeg elsker lange turer,og når jeg kjører alene kan jeg ha musikk og radio...bestemme tempo og alt selv :-)
    Håper du har fin tur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var mye radio og mange mil! Joda, det gikk fint - selv med 30 mil omkjøring grunnet flom;)

      Slett
  5. Snakke med motoren er viktig. Snakke med seg selv er ennå viktigere hvis alt skal gå på skinner. Godt at du kom vel hjem.:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! med det samme: jeg får ikke til å legge igjen kommentarer på siden din. Har forsøkt mange ganger..! Hva gjør jeg feil?
      Fin dag til deg:)

      Slett