onsdag 1. mai 2013

Travelt

Nei, jeg lyver. Og det kan jeg ikke. Ikke det heller. Det er mye jeg ikke kan.

Jeg kan ikke ha det travelt for eksempel. Før kunne jeg det. For da fulgte tankene i hodet med selv om jeg løp fra det ene til det andre og hadde tusen ting å tenke på. Nå blir det bare krøll.

Før handla jeg uteplanter, jord, lecakuler, gjødsel og krukker samtidig. Jeg handla inn to ganger. En gang for tidligvår og en gang for tidligsommer. Mye. Mange krukker og bed skulle fylles.

Nå blir det litt sånn litt om litt. Og jeg glemmer alltid noe. Men det går bra det og. Ambisjonsnivået er lavere. Men litt blomster må jeg ha. Helst i lilla og gult. Og helst i kurver. De kler kurvmøblene. Og luner opp det lyse grå huset... (Bittelitt nøye på det, vil noen kanskje mene)

Jeg prøver å gjøre det lettstelt. Planter som tåler litt og som overlever at vanneren er borte innimellom er greiest.


Stemor er enkle, tåler kalde vårnetter og blomstrer hele sommeren. Vann trenger de da... Og litt gjødsel. Denne kurva blir dekket av lilla blomster snart :)


Takløk er ialefall lettstelte! Det trenger ikke være blomster på når fargene er så fine :) 
Takløk tåler å tørke, men de skal få vann de også.


Når været blir varmere skal jeg kjøpe meg gule hengebegoniaer som i fjor. Er de ikke vakre? Og de var faktisk ganske enkle, så lenge de fikk vann og gjødsel. Bør henge der ikke vinden tar for hardt...

Det er vår, det er blomstetid og utetid :)
Og travelt er det ikke.
Absolutt ikke.




2 kommentarer:

  1. Travelt er det ikke?
    Nei da. Ikke travelt travelt, men koselig travelt om våren-
    Blomster må man ha. Alltid. Om jeg er fargekonsekvent skal ikke sies, men om regel blir det innen en skala likevel.
    I går fikk jeg en rosadille, det vil i en rosa rose smilte så pent og da fikk den bli med hjem.
    Så nå kan den mile her.
    Passe på deg :)
    Klem :)
    Mormor :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Gjør så godt jeg kan, både med blomster og meg selv:)
      Klem!

      Slett