mandag 13. mai 2013

Mandag

En ny dag. En ny uke. En uke med langhelg i enden. Så fint!

Men det føles ikke så fint som jeg skulle ønske. Selv om det er mai. Selv om sola skinner. Det er grønne museører på bjørka. Det er fin temperatur ute. Jeg er mett. Jeg har alt jeg trenger. Materielt.

Så er det likevel andre ting som tar all plassen. Som fyller tankene. Som fyller brystet.
Som gjør magen urolig. Jeg vil ikke kjenne på dette. Jeg vil jage det bort.

Jeg vil kjenne på de gode følelsene. Bruset i brystet. Sommerfugler i magen - av glede. Fordi jeg har så mye å være takknemlig for. Jeg har jo det!

Nitimen spiller lette melodier. Snakker om morsomme saker.
Gode programledere som sprer hygge.

Jeg drar snart på vanntrening. For å holde kroppen i form. Men mest for å jakte endorfiner. Jeg vet det blir bedre etterpå :) Endorfinene henter fram litt bruselykke.
Litt god slitenhet får samvittigheten til å være god.

Jeg vil, jeg vil, jeg vil!




6 kommentarer:

  1. Da var mandagen nesten omme. Håper vanntreningen virket som du ønsket.

    Gode ønsker for uken som er i gang -

    SvarSlett
    Svar
    1. Vanntreningen virket! I tillegg til en etterlengtet telefonsamtale ble dagen veldig bra likevel :)
      Tirsdagen ble like god!
      Takk for omtanken:)

      Slett
  2. Så var mandagen over og tirsdagen her.
    Klemmer mange tirsdagsklemmer og tenker mitt om denne dagen (møkkadag). Men vi kommer gjennom, igjen og igjen. Kanskje vi er som B Clinton? "Bounce back kids"?
    Mormorklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Antakelig! Men pessimismen og de dyrstre tankene i går ble heldigvis lettere;) Ofte er det bagateller som hjelper - en telefon med sønnen ble min opptur:)
      Og i dag ble det blomsterhandel, bilder kommer etterhvert (litt mye knopper ennå)...
      Klem tebars;)

      Slett
    2. Hei.

      Endorfiner gjør godt. Og sol. Og langhelger. Det gjør også godt å sette ord på ting, i blant. Om ikke annet så på sikt. Og det gjør godt å bli lyttet til. Jeg håper du har noen som lytter til det som gjør magen urolig.

      Ha en fin kveld.:)

      Bjørn

      Slett
    3. Hei Bjørn! Ja, jeg har heldig vis noen gode samtalepartnere:) Jeg prøver å være en selv også, når det trengs. Og det gjør det jo av og til ;) Godt å gi tilbake.
      Magen er litt roligere nå, heldigvis.
      Det er vel på tide å si god natt:)

      Slett