lørdag 4. mai 2013

Sanseinntrykk

En kunstutstilling er sanseinntrykk. Som en tur i skogen. I dag åpnet Heimdal Kunstforening utstillingen "Mellom indre og ytre, av fire malere".

Det hevdes av noen at maleriets tid er forbi. Det er det ikke. Per Formo, Thomas Hestvold, Aleksi Wildhagen og Ingvild Kjær Tofte motbeviser dette. Maleriet lever. Maleriet er en måte å tenke på, sa Per Formo i åpningstalen.

En smakebit:


Utsnitt av ett av Per formos bilder. Under, ett annet:


Så et par av Ingvild Kjær Toftes skyggebilder. Se nøye!



Tar med et par av Thomas Hestvolds bilder også. 
Malt etter utsnitt av bilder fra Google Earth...


Dette, samt nok en tur i skogen, ga meg de sanseinntrykk jeg trengte i dag. Jeg vil kjenne at jeg lever! Da holder ikke alltid de fire veggene rundt meg. Jeg trenger sanseinntrykk og mennesker. Og en smule fandenivolskhet... (Hvor jeg nå måtte finne den!?)





9 kommentarer:

  1. Likte at skyggene ikke gjenspeilte objektet.
    Fandenivoldskhet? Si det.

    Blir nok rart, godt og vondt å skulle være to :)
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  2. Morsomme disse skyggebildene. Fikk lyst til å male på veggen her hjemme:)
    Ja, det blir rare dager. Jeg må prøve å fylle dem med annet enn vandring i ring! Har heldigvis skogen...
    Nattaklem :)

    SvarSlett
  3. Tror ikke maleriets tid er forbi.
    Og sansene må få sitt. Natur og kultur trengs.
    Ønsker deg er fin uke -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i lige måde, gamle ugle:)

      Slett
  4. Jeg skal først poste denne kommentaren og se. Får jeg vansker, kommer jeg tilbake og forteller deg hva du kanskje kan gjøre.
    Mormorklem.

    SvarSlett
  5. Ingen vansker. det er ingen verifiseringsbokstaver, men det kan være vanskelig for noen som ikke har bloggerkonto.
    Klem :)

    SvarSlett
  6. Men da har jeg kanskje fått bort den største hinderen..? Håper det:) Takk mormor! Knupp er du :*

    SvarSlett
  7. Kunsutstillinger er fint. Sansebombardement er nødvendig for meg, enten fra utstillinger eller natur. Om man ikke liker alt man ser, så helt greit. For det er også en opplevelse.

    SvarSlett
    Svar
    1. En opplevelse uansett! Man har jo bare godt av å måtte se på noe som provoserer også;)

      Slett