tirsdag 9. oktober 2012

Feil dag

Hvordan har det seg at man av og til føler at det er en annen dag enn det egentlig er? Og det er søren så vanskelig å bli kvitt følelsen av feil dag!

Det er tirsdag i dag, men helt fra jeg sto opp har jeg hatt onsdagsfølelse. Våkna og trodde jeg skulle på vanntrening, men nei... Sto opp og fikk liksom ikke hverken legetime (som ikke er før torsdag) eller fysioterapibehandlig(onsdag) ut av hodet. At jeg skulle klippe meg klokka halv elleve holdt på å gå meg hus forbi - men jeg rakk å komme på det i tide! Stemmer, det er TIRSDAG i dag!!!

Etter frisørtimen sjekka jeg kalenderen og lurte på hva jeg hadde glemt... Kom nok en gang på at det var tirsdag og fant ut at jeg hadde tid (god tid) til en kaffe hos min venninne. Sendte en sms og lurte på om jeg fikk audiens. Det fikk jeg.

Satt hele tiden med en følelse av at jeg hadde det travelt, at noe ventet på en måte. Etter å ha vridd hodet nok en gang kom jeg på at jeg skulle på en demo (homeparty for fiberkluter og fibermopper) i kveld... Men det var mange timer til. Jeg bevilget meg derfor en svipptur innom Kid Interiør for å se etter gardiner. Til min store glede var det 50% på alle gardiner! Men tror du jeg fant noen som passet??? Nope. Feil farge, feil bredde, feil monteringsmulighet... Men mye fint jeg ikke hadde bruk for. Greide å unngå å kjøpe noe av det.

Etter ikke å ha funnet gardiner tok jeg fatt på hjemturen og husket heldigvis på at jeg måtte finne noe til middag før jeg hadde passert alle butikkene.

Midt under turen i skogen etter middag, plinget det en varseltone fra mobilen. Jeg stusset, - hva kunne det være jeg skulle bli påminnet..? Oj, demo! Det stemmer, det var ikke onsdag i dag, nei - det var tirsdag.

Jeg blir ikke kvitt følelsen av onsdag. Om en time stemmer det, mon tro hva jeg føler i morgen...

Jeg sier god natt med Lullaby av Tom Waits:
http://www.youtube.com/watch?v=Ja9iENIjU8U




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar