torsdag 11. oktober 2012

Sunny side

Det er sol! Og det vil det visst bli den neste uka! Det er så godt :)

Linken jeg prøvde å legge ut i går funka selvsagt ikke når jeg glemte å trykke på "legg til kobling"... Den som er nysgjerring finner nok sangen på youtube likevel.

Det er torsdag, vaskedag i mitt hode. Ja, jeg skal snart begynne! Men det er mye morsommere å skrive litt, sy litt, gjøre klart rommet vi har pussa opp, pynte litt, kjenne på forventningen... Hva vil han synes om rommet, gutten vår?

Å glede ungene våre er vel den største gleden en mor kan ha! Jeg vet jeg av og til kan prøve dette så mye at det nesten blir litt mye. Man er ikke alltid like mottakelig for å gledes. Noen ganger vil man bare være i fred, kjenne på sine egne følelser, uten å være nødt til å være takknemlig for hva noen gjør for deg. Jeg vet det.

I dag vil jeg glede meg til i morgen. Til klemmen fra gutten vår. Til stemmen, til sangen, til lukten. Til samværet og lyder i huset.

Jeg er også takknemlig og glad fordi litjpia ringe fra det store utland i går. Hun har det veldig bra, lærer mye og opplever et liv langt fra norsk hverdag. Hun trenger denne opplevelsen, trenger å kjenne på følelser for andre enn oss, kjenne hvor bra det er å være fra et land uten problemer.

De to som har flyttet og bor i eget har det også godt. Det er godt å kjenne på selvstendighet, føle aksept og anerkjennelse fra arbeidsgivere. Kjenne at voksenlivet er både krevende og fint. Komme hjem og ta del i felleskapet når de vil, komme hjem og spørre om hjelp når det trengs, komme hjem og prate om regninger, strømpriser og andre voksenting...

Jeg er verdens heldigste mor. Jeg har fått fire flotte barn som greier seg utmerket på egen hånd, som har en ballast det går an å bygge en framtid på. Erfaringer på godt og vondt som gjør dem bedre rustet for det som måtte komme av utfordringer. Ubetinget kjærlighet som gjør dem i stand til å elske andre enn seg selv. Grenser som gjør dem i stand til å ta egne valg. Jepp, jeg vet dette høres kvalmt ut for noen, men jeg mener det likefullt! Jeg ER stolt.

Så var det vaskedagen... Men først, en hyllest til mitt livs kjærlighet. Og denne gangen er det ikke Tom Waits, men en dame ved navn Patsy Cline som synger:

http://www.youtube.com/watch?v=2OVtpnpCOKM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar