tirsdag 27. november 2012

Eplekjekk

Jeg er eplekjekk rett som det er. Særlig når det gjelder smerter.

Da jeg skulle føde vår førstefødte forberedte jeg min bedre halvdel på at jeg iallefall ikke var typen som kom til å vræle... Fødselen tok til og den varte og rakk. Spesielt smertefritt var det heller ikke. Jeg trodde jeg skulle krepere og derfor brølte jeg også "æ døøør!"

Jeg døde ikke og i ettertid har jeg helt frivillig født tre til. Fordi premien er så fantastisk!

Så brakk jeg håndleddet her forleden. De smertene var til å leve med og i ettertid har jeg vært veldig eplekjekk igjen, - "herregud, det er da bare en brukket venstrearm!" Må vite. Bruddet gled desverre ut av stilling igjen og jeg fikk beskjed om å møte til operasjon. Greit det, tenkte jeg - da blir det nok mye bedre etterpå. Et skjevt håndledd kan jo gi større plager med tiden.

Operasjonen ble gjennomført som planlagt i går formiddag. Jeg var overhode ikke nervøs, men stussa litt på all bedøvelsen, beroligende og avslapende midler de putta i meg. Stemningen på operasjonsstua var god og jeg hadde en fin stund der, syns jeg. Legene var veldig fornøyd med operasjonen og forsikret meg samtidig om at det iallefall ikke var snev av benskjørhet. Godt å vite.

Dagkirurgi gir deg lov til å reise hjem når man føler det er greit og kan beholde både fast og flytende føde. Jeg drakk to glass saft og putta i meg noen kjeks for å vise at dette gikk fint Jeg var derfor på tur hjem en time etter operasjonen. Rimelig eplekjekk, om enn litt småsusete...

Legen ville jeg skulle ta Paralgin Forte de første dagene for så å gå over til Paracet etterpå. Kjære vene, tenkte jeg - men ok, det kunne være greit å være føre var. Det kunne jo bli litt småvondt når bedøvelsen gikk ut i løpet av natta...

I dag er eplekjekkheten borte som dugg for solen. Smertene er nesten uutholdelige og jeg syns egentlig litt synd på meg selv. Jeg har kroppen full av smertestillende, men det hjelper ikke! Fy fasan, jeg skal aldri si "pytt sann" mer. Men jeg gråter ikke, altså. Det får være grenser...

Tror jeg trenger litt musikk som avledning nå...
http://www.youtube.com/watch?v=wBkTUzKAiXQ&feature=list_other&playnext=1&list=AL94UKMTqg-9DFZgJwoItSuJCxz1sMARzf

2 kommentarer:

  1. Kjære lille mamma'n min <3 håper det går bra med deg! GLA' I DÆ!

    SvarSlett